Bouweenpc Best Buyers Guide Juni - Juli 2009

Pagina's in dit topic: 1, 2, 3

Index / Nieuw Systeem / Bouweenpc Best Buyers Guide Juni - Juli 2009
Papzak Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 01:39  Profiel  

Bouweenpc.nl Best Buyers Guide Juni - Juli

Hier kunnen jullie verder discussiëren over de BBBG van deze twee maanden. We hebben graag inhoudelijke reacties waar we wat aan hebben voor de volgende BBBG. Reacties in de trend van "ik had in plaats van "x" product "y" gekozen zijn niet zozeer nuttig.

Het Low-budget systeem van €600,- door Kenny en BlackWhizz

Het Workstation systeem van €900,- door PapZak en PSResource

Het Multimedia systeem van €1200,- door iStefan

Het Game systeem van €1700,- door Wava en Vikk  
evil_homer Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 04:59  Profiel Homepage 

En wat mij altijd dwars zit met mensen die hier dan reageren vanwege muizen en toetsenborden dat is en blijft altijd persoonlijk.

Dus niet zeuren omtrent muizen en toetsenborden niet iedereen is hetzelfde. ;)

Voor de rest vind ik weer een mooie BBBG geworden.  
Compizfox Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 08:42  Profiel Homepage 

Misschien is het een idee om er ook nog een overclockers systeem aan toe te voegen?  
Richard Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 11:08  Profiel  

Heb er eigenlijk weinig op of aanmerkingen aan, behalve dan het punt dat het low-budget systeem duurder werkgeheugen heeft dan het multimediasysteem. En een modulaire voeding? Oke, dat is echt een geweldige voeding, mee eens, maar ook aardig prijzig, net als de kast. En een 4890 in een game systeem, prima kaart, maar met dit budget is misschien een crossfire beter? Nouja, zo is het dan weer te upgraden...

Ik zie ook wel heel veel 4770, is deze kaart echt zo goed? Zal ik deze halen of een 9800GT?

Verder prima systemen!  
Kenny Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 11:15  Profiel Homepage 
Administrator

Quote:
Compizfox schreef op maandag 01 juni 2009 om 08:42
Misschien is het een idee om er ook nog een overclockers systeem aan toe te voegen?

Niet echt. De meeste mensen die overclocken weten exact welke onderdelen zei moeten nemen omdat dat toch al gevorderden zijn. Dus je schrijft dan een BBBG voor een doelgroep die toch al zelf weet wat ze moeten kiezen en daarbij komt nog het budget. De ene overclocker heeft 1000 euro tot zijn beschikking en de andere 3000. Origineel bedacht, maar er zitten teveel valkuilen in een "overclockers systeem"
Quote:
Richard schreef op maandag 01 juni 2009 om 11:08
Heb er eigenlijk weinig op of aanmerkingen aan, behalve dan het punt dat het low-budget systeem duurder werkgeheugen heeft dan het multimediasysteem. En een modulaire voeding? Oke, dat is echt een geweldige voeding, mee eens, maar ook aardig prijzig, net als de kast. En een 4890 in een game systeem, prima kaart, maar met dit budget is misschien een crossfire beter? Nouja, zo is het dan weer te upgraden...

Ik zie ook wel heel veel 4770, is deze kaart echt zo goed? Zal ik deze halen of een 9800GT?

Verder prima systemen!

Dat het multimediasysteem iets goedkoper geheugen heeft als bij het low-budget systeem komt waarschijnlijk omdat er bij het multimedia systeem ook aan andere dingen wordt gedacht zoals een goed scherm en een afstandsbediening. In principe scheelt het geheugn niet zo heel veel, beide kits zijn ongeveer even snel.

We hadden eerst een crossfire systeem maar dat is er later uitgegaan om verschillende redenen. Dan moesten we namelijk 160 euro besparen om andere onderdelen en we bieden liever allemaal hoge kwaliteits onderdelen en één hele goede videokaart dan allemaal normale onderdelen en twee goede videokaarten.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Kenny op maandag 01 juni 2009 om 11:19

Compizfox Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 12:03  Profiel Homepage 

Quote:
Kenny schreef op maandag 01 juni 2009 om 11:15
[..]Niet echt. De meeste mensen die overclocken weten exact welke onderdelen zei moeten nemen omdat dat toch al gevorderden zijn. Dus je schrijft dan een BBBG voor een doelgroep die toch al zelf weet wat ze moeten kiezen en daarbij komt nog het budget. De ene overclocker heeft 1000 euro tot zijn beschikking en de andere 3000. Origineel bedacht, maar er zitten teveel valkuilen in een "overclockers systeem"
[..]

Daar had ik niet aan gedacht :P  
donnie1992 Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 12:44  Profiel  

1 opmerking aan het low budget systeem.
]Kun je niet beter 30 euro meer uitgeven aan een 4770 zodat je ook een goede videokaart hebt?8)  
evil_homer Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 13:13  Profiel Homepage 

Quote:
donnie1992 schreef op maandag 01 juni 2009 om 12:44
1 opmerking aan het low budget systeem.
]Kun je niet beter 30 euro meer uitgeven aan een 4770 zodat je ook een goede videokaart hebt?8)

Hmm ik denk het niet anders is je proc etc bottleneck,
nu is alles mooi op elkaar afgestemt als je persoonlijk een 4770 wilt dan moet je dat zelf weten. ;)  
sharvinz Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 14:15  Profiel  

Quote:
evil_homer schreef op maandag 01 juni 2009 om 13:13
[..]

Hmm ik denk het niet anders is je proc etc bottleneck,
nu is alles mooi op elkaar afgestemt als je persoonlijk een 4770 wilt dan moet je dat zelf weten. ;)

En uiteindelijk hoef je niet alles precies te kopen zoals hier staat ;).
Dit is alleen maar een indicatie.  
evil_homer Status van deze gebruiker Gepost op maandag 01 juni 2009 om 14:30  Profiel Homepage 

Feit ik weet het zoals aangegeven. ;)  
Richard Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 02 juni 2009 om 15:11  Profiel  

Quote:
Dat het multimediasysteem iets goedkoper geheugen heeft als bij het low-budget systeem komt waarschijnlijk omdat er bij het multimedia systeem ook aan andere dingen wordt gedacht zoals een goed scherm en een afstandsbediening. In principe scheelt het geheugn niet zo heel veel, beide kits zijn ongeveer even snel.

Is het idee achter low-butget niet dat je je pc zo goedkoop mogelijk wilt houden? Dus dan kan er ook wel goedkoper geheugen in, zeker als je zegt dat ze eigenlijk hetzelfde presteren.  
Papzak Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 02 juni 2009 om 15:16  Profiel  

Het idee er achter is dat je voor een klein bedrag, tog een aardig systeem hebt inc. monitor, speaker, muis, toetsenbord.

Je kan ook zeggen dat je in een game systeem 3 x een GTX 295 in stopt.
Het is en blijft een indicatie.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Papzak op dinsdag 02 juni 2009 om 15:16

DeltaGunner Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 02 juni 2009 om 15:40  Profiel  

GTX 295 werken alleen in SLI, papzak. Alhoewel het eigenlijk 2 GTX 260's zijn, dus dan krijg je meer Quad-SLI.

Naar mijn weten kan de GTX 285 in 3-SLI met nog een hoop andere kaarten maar de GTX 285 is de meest high-end:P  
Papzak Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 02 juni 2009 om 15:45  Profiel  

Het gaat even om het idee. Wij proberen mensen een indicatie te geven van wat mogelijk is met dag budget.  
TjerkB Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 02 juni 2009 om 16:16  Profiel  

Quote:
DeltaGunner schreef op dinsdag 02 juni 2009 om 15:40
GTX 295 werken alleen in SLI, papzak. Alhoewel het eigenlijk 2 GTX 260's zijn, dus dan krijg je meer Quad-SLI.

Naar mijn weten kan de GTX 285 in 3-SLI met nog een hoop andere kaarten maar de GTX 285 is de meest high-end:P

Het zijn 2 GTX 275 en je kan er wel 3 in je systeem zetten. Dan is er 1 voor physicx.  
Pagina's in dit topic: 1, 2, 3
 Index / Nieuw Systeem / Bouweenpc Best Buyers Guide Juni - Juli 2009
 Dit topic is gesloten!