[CIP] Black Betty

Pagina's in dit topic: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14

Index / Casemod Project Logs / [CIP] Black Betty
Jeroenotje Status van deze gebruiker Gepost op zondag 24 september 2006 om 15:37  Profiel Homepage 

Ok, dit is mijn eerste echte geplande casemod. Hiervoor heb ik wel met andere mensen wat computertjes verbouwt, maar dit is heel iets anders. Dit is ook m'n eerste echte worklog!

Het begon allemaal met mijn Chieftec Dragon. Ik had een goede kast nodig, dus waarom niet een full tower? Ik kocht er meteen een zijpaneel met window bij (waarom niet?). Na een tijdje begon ik ook daar tegenaan te hikken, ik kocht gekleurde fannetjes, sleevde m'n kabels en zette een stuk "racegaas" over de lelijke plaat die in het midden van de kast zat.

Best mooi toch? Maar naar mijn idee, best ordinair. Iedereen kan tenslotte wel een gekleurde fan in z'n kast zetten, toch? Tijd om grenzen te verleggen dacht ik.
Toen heb ik m'n hdd bakjes, m'n fan houdertjes, de plaat achter m'n voeding en het ding wat de voeding ondersteund allemaal mat zwart gespoten. Dat zag er echt cool uit.

Maar, nogsteeds naar mijn idee, te ordinair. Tijd voor het echte werk dacht ik. Ik heb toen de hele pc uit elkaar gehaalt, alle onderdelen met een geleende voeding in een oude kast gegooit en heb het geheel een tijdje laten staan. Toen kwamen de ideeën.

Als eerste, die middenplaat er uit!

Eenmaal de dremel in m'n handen en inspiratie zoekend voor m'n voeding, dremelde ik wat spijltjes weg uit de achterkant van de voeding.

Toen kwamen de plannen op gang. Ik wist aan wat doucheslangen te komen. Er lopen er drie van onderuit de voeding naar een klein kastje. Vanuit dit kastje lopen ze weer naar de onderdelen, om deze van stroom te voorzien.

Om je in ieder geval een beeld te geven.

Dit is dus wat ik bedoelde, nog niet mooi afgewerkt, maar je krijgt een beeld!

Met deurtje er in. Het wordt al mooi. Van aluminium een plaat gemaakt die de 5.25 drives afschermt, meteen ook de zijkant van het kastje. Ben er niet helemaal tevreden over, hij is wat lomp, misschien breng ik er nog details op aan.

Clooooser!

Zonder deurtje, de plaat heb ik zo op maat gemaakt dat hij vastgeklemd zit. Ik kan er dus nog alle kanten mee uit omdat hij nog niet definitief vast zit.

Nog meer vakwerk!

Je hebt nu een stukje gezien van wat ik van plan ben. Maar ik ben nog veel meer van plan. Ik kan niet wachten :D . Ik wil de kast niet ordinair maken en dus wil ik er zoveel mogelijk zelfgemaakt en bedacht spul er in bouwen. Ik ben ondertussen begonnen aan de VGA, 9800pro met ZM80D-HP cooler die helemaal gestealth gaat worden. Ook zit ik te denken aan een bijpassende "moederbord stealth". Suggesties zijn welkom. Inmiddels zijn de voeding en het verdeelkastje bijna af, hiervoor verwijs ik graag naar m'n volgende post.

Misschien niet onbelangrijk, de hardware kort op een rijtje:
- AMD athlon XP2004+
- DFI Lanparty NFII ultra B
- 9800Pro@xt met ZM80D-HP cooler
- 80GB PATA hdd (komt heel snel verandering in)
- CD-rom drive, DVD-brander
- 360Watt Chieftec voeding

Owjah, ik wou nog even kwijt, dat ik niet helemaal tevreden ben met de naam van de kast, Black Betty blijft dus ff een codenaam totdat ik iets leukers gevonden heb ;), suggesties zijn bijzonder welkom, het moet wel iets serieus zijn.

Dit worklog is gekopieerd van een van mijn andere worklogs. Alle updates zijn dus kopieën. Maar ik zal proberen alle reacties, vragen etc te beantwoorden. Reacties zijn bijzonder welkom. Er zijn nu zo'n 22 updates, ik zal vanaf nu proberen elke dag één update te kopieëren naar dit worklog, zodat het overzichtelijk blijft, je tussendoor kunt reageren en zodat binnekort alle worklogs gelijk lopen. Dit heb ik besloten in overleg met Kenny, discussie hierover (met mij) is dus niet mogelijk :P .

Reageer maar :) !  
Kenny Status van deze gebruiker Gepost op zondag 24 september 2006 om 15:44  Profiel Homepage 
Administrator

Nice, dat bakje waar die doucheslangen inlopen vind ik heel vet gemaakt. Ik heb je verdere worklog al gezien, ik vind hem echt goed gelukt.

Ben benieuwd wat je ervan maakt, en ik zal niet in je complete worklog kijken zodat ik nog verbaasd blijf elke keer als er een update komt :D  
gtiler Status van deze gebruiker Gepost op zondag 24 september 2006 om 17:12  Profiel  

Dit ziet er zeer nice uit:D
Ben benieuwd naar meer8)  
Snuk Status van deze gebruiker Gepost op zondag 24 september 2006 om 21:35  Profiel  

Ziet er flex uit! Veel suc6 ermee! Die doucheslangen zijn idd bruut :D  
Kevin_1990 Status van deze gebruiker Gepost op zondag 24 september 2006 om 23:08  Profiel  

Hij is zal nog veel mooier worden ;). Heb je worklog al gelezen.  
Jeroenotje Status van deze gebruiker Gepost op maandag 25 september 2006 om 18:55  Profiel Homepage 

Dankje. Ik kan tegen jullie allemaal alleen maar zeggen, vooral BLIJVEN volgen :) . Er komt nog zoveel meer vette shit. Als je trouwens probleempjes of vragen mbt je eigen vette shit hebt, kom maar op, daarvoor zit ik ook op dit forum ;) .

------------------------------------------------------------------------------------------------

Update!
Besloten niet alles in een post te doen. Veel plezier met de plaatjes van m'n voeding en kastje die inmiddels af zijn :).

Spuitwerk, matzwart, zelf gedaan en heel mooi geworden (al zeg ik het zelf).

Alles voorzichtig in elkaar gezet, hels werk. Om de lak niet te beschadigen een lap er onder gelegt en wat randjes afgeplakt.

Gaas aan de achterkant van de voeding (vasgezet met textieltape, best kleverig spul :P)

Doucheslangen vastgezet met krimpkous, gaas als fanguard.

Cloooserr

Heeelemaal in elkaar zitten en na heeel veel ge*&(#$% doet iej t ook :).

Achterkant van de voeding..

Andere achterkant (lkkr duidelijk die achterkantjes, maar je begrijpt wat ik bedoel)

Btje totaalplaatje, ik baal van die beschadigingen in de lak, maar je ziet ze niet als de voeding is ingebouwt en het zijpaneel van de kast er op zit.

Zijkant, zwart.

Totaalplaatje van de voeding.

Yeah! in de kast. Suggesties voor een nieuwe achterplaat zijn welkom, ook de hoogte van de voeding weet ik nog niet zeker, hoger?

Iets ander oogpunt, mooi he?

Cloooseer

plaat er weer op

Mooi?

Andere positie.

Doucheslangen toegevoegd

zelfde

Met deurtje/zijpaneel dr op.

Ook deze (deurtje is een beetje vies).

Oordeel zelf. (let niet op de tijdelijke houder van de voeding, dat blok hout)

Weer een ander oogpunt.

Na weken zweet :P LOL, is dit wat ik gemaakt heb, suggesties zijn welkom, vooral over de plaat achter de voeding en hoe hoog de voeding moet komen.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Jeroenotje op maandag 25 september 2006 om 18:58

gertje Status van deze gebruiker Gepost op maandag 25 september 2006 om 19:19  Profiel Homepage 

Heel erg mooi!
Als hij af is verdient hij zeker een plaatsje bij de casemods op de frontpage!
Ga zo door:D  
arend_1990 Status van deze gebruiker Gepost op maandag 25 september 2006 om 22:20  Profiel  

Mooi gemaakt, en die douche slangen vind ik ook wel leuk verzonnen;)
Ik ben benieuwd:o  
Kenny Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 26 september 2006 om 12:43  Profiel Homepage 
Administrator

Kijk dat bedoel ik nou, de voeding ziet er supervet uit.
Misschien kan je aan de binnenkant nog op een of andere manier licht creeeren zodat het uit die verluchtingsgaten komt?  
Jeroenotje Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 26 september 2006 om 14:53  Profiel Homepage 

Quote:
Kenny schreef op Dinsdag 26 September 2006 om 12:43
Kijk dat bedoel ik nou, de voeding ziet er supervet uit.
Misschien kan je aan de binnenkant nog op een of andere manier licht creeeren zodat het uit die verluchtingsgaten komt?

Ik snap niet precies wat je bedoelt met die verluchtingsgaten. Ik ga UV balken of UV-leds met UV groen plexi gebruiken als verlichting in de kast, je zult in een later stadium zien wat ik bedoel.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Update!

Over de kabels: ik zit te denken aan een "moederbord stealth", dus de douchekabels zullen het moederbord niet vreselijk in de weg zitten, ook wil ik de voeding iets hoger monteren. De ATX kabel heb ik niet met doucheslangen gedaan omdat ik een groot deel van de kabels met gewone zwarte sleeve wil doen en een gedeelte doucheslang (anders krijg je zo'n doucheslang overkill).
Kleurschema van de kast wordt een beetje zwart, chroom, aluminium, die stijl. Welke kleur ik de CCFL/fans doe weet ik nog niet, misschien wit als dat kan, lkkr neutraal.

Ik was een tijdje geleden al begonnen aan de VGA kaart. De Zalman ZM80D-HP cooler met 120mm fan was leuk, maar zag er heel, ehm.. Ordinair uit?

UPDATE!
juist jah, tijd om er wat aan te doen :)
Blauw past absoluut niet bij het kleurenschema van deze casemod.
Het koelblok is blauw geanodiseerd. Die blauwe laag is dus aluminium oxide met een kleurtje. Heel dun, maar keihard.
Geprobeert er af te schuren:

Dat na een middag werk! Tijd voor zwaarder geschut.
Na wat gezoek op internet kwam ik er achter hoe je eenvoudig zelf kon deanodiseren. Gewoon het zooitje met soda en heet water in een emmer gooien.

Eerst beugeltjes gemaakt om de vga stealt te bevestigen. Platen aluminium met gaten er in waar racegaas achter zit.

de voorste steken zo ver uit omdat ze straks onder de kaart uit moeten steken. Daarop komt een mechaniek waarmee de fan bevestigd word.

Na een dagje Soda(mieteren). Kleur is dr al aardig af.

Okeej, de soda haalt niet alles lkkr weg, dus zwaar geschut gebruiken.

Paar keer terug in bad, staalbortstelen, schuren en je krijgt dit :).

Nog niet perfect

Alles terug in elkaar :) de blokken kunnen wel een polijstbeurt gebruiken niet?
Zit nog te denken hoe ik dat ga doen, heb toen ik een randje wou proberen met de dremel het polijstschijfje van de dremel helemaal aan gort gedraait aan zo'n randje. Dat koelblok is scherp. Heb m'n vingers er ook al gruwelijk aan open gehaalt.

vooraanzicht (scheef dr op geschroeft ;) )

Candyshot

had ff geen perfecte schroeven, dus de beugeltjes aan de onderkant heb ik ff weggelaten, je begrijpt het idee.

In case! De tweede ATX connector (dat vierkante ding met 4 pinnetjes) zit een beetje in de weg eigenlijk..

komt nog een plaat voor, maar je ziet het idee een beetje. Beetje bagger dat die kaart rood is.

Okeej, het is nog verre van wat het moet zijn, maar de basis is er al. M'n schetjes van het idee waren een beetje onduidelijk geworden, maar je zult gaandeweg wel zien wat ik allemaal van plan ben.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Jeroenotje op dinsdag 26 september 2006 om 14:56

timmy Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 26 september 2006 om 15:17  Profiel  

(love) nu ook op bep :D

_o_  
Snuk Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 26 september 2006 om 15:39  Profiel  

Ziet er wel flex uit :) Hoe kom je toch op die ideeen :P Veel suc6 met je mod wat gaat er nog meer gebeuren (love):9  
Kenny Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 26 september 2006 om 21:14  Profiel Homepage 
Administrator

Quote:
Jeroenotje schreef op Dinsdag 26 September 2006 om 14:53
[..]

Ik snap niet precies wat je bedoelt met die verluchtingsgaten. Ik ga UV balken of UV-leds met UV groen plexi gebruiken als verlichting in de kast, je zult in een later stadium zien wat ik bedoel.

Als je je voeding bekijkt, zie je aan een zijkant van die kleine streepjes zitten die voor verluchting zorgen. Misschien kan je in je voeding licht maken, zodat je dat via die luchtgaten eruit ziet komen.  
Jeroenotje Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 26 september 2006 om 22:14  Profiel Homepage 

Quote:
nu ook op bep

_o_

Jep, nog meer forums aan te bieden? Iedereen moet dit tenslotte lezen :) .

Quote:
Ziet er wel flex uit Hoe kom je toch op die ideeen Veel suc6 met je mod wat gaat er nog meer gebeuren

Ideeën komen uit het diepste van mijn brein, hahaha. Wat er nog meer gaat gebeuren? Kom je vanzelf achter, ook op het punt waar ik nu ben weet ik nog niet precies wat het volgende is wat moet gebeuren. Het eindresultaat voor mij is misschien wel net zo spannend als voor jullie ;) .

Quote:
Als je je voeding bekijkt, zie je aan een zijkant van die kleine streepjes zitten die voor verluchting zorgen. Misschien kan je in je voeding licht maken, zodat je dat via die luchtgaten eruit ziet komen.

Sorry, net iets te veel kerstboom effect. Geen slecht idee overigens :), maar ik heb al een vetter idee, kom je vanzelf achter ;) .  
Jeroenotje Status van deze gebruiker Gepost op woensdag 27 september 2006 om 16:41  Profiel Homepage 

8 Juni 2006

Niet echt een update, maar stand van zaken :)
Laatste tijd niet echt veel gemod. Sociaal leven (huh?), school en dat soort dingetjes. Ik ben ook naar PINKPOP geweest! Alle drie de dagen, het was echt super! Als je twijfelt of je volgend jaar wilt gaan, gewoon doen. Okeej ik dwaal af, on-topic, LOL.
Het is nog een beetje onduidelijk of ik de komende weken tijd heb om te modden, maar in de zomervakantie zeker!
Goed, jullie weten nog dat ik bezig was met een VGA stealth? Daar ben ik de afgelopen dagen een beetje mee bezig geweest. Ben met vol enthousiasme de platen gaan maken voor over de cooler heen. Dus je raad het al, het past niet! Ha-HA. Had ik van tevoren ook kunnen bedenken en ik had kartonnen mallen kunnen maken. De bovenste plaat zit tegen de northbride cooler, de RAM sloten en m'n geluidsaansluitingen aan de achterkant van m'n moederbord. Daarnaast wordt een moederbord stealth veels te ingewikkeld met het design wat ik had gekozen en het zou zeer lastig zijn geworden om de platen ze bevestigen, maar dat is bijzaak.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus hier komen ze:

Onderkant bovenplaat

Dat wat zwart is gekleurd moeten gaten worden met racegaas en de kruisjes zijn de plekken voor schroefgaten (in de bovenplaat al geboort).
Grr, denken wat ik nu ga doen, ik denk mallen maken en de hele zooi overnieuw ontwerpen. Ik laat het jullie nog weten, tot die tijd zijn suggesties bijzonder welkom!
Dan nog een puntje om over na te denken, namelijk de buitenkant van de kast. Zou mat-zwart iets zijn?