| Index / Chips & Boards / Welk AM2(+) mobo voor dit systeem? |
|
|
Ik wil een nieuwe pc kopen. Hij gaat gebruikt voor Office, Internet, beetje gamen en af en toe een serie kijken. Dit heb ik tot nu toe samengesteld bij Salland. Ik laat hem daar ook assembleren + 3jr garantie, dus totaalprijs komt dan op +/- 500 euro uit. ![]() Nu zoek ik alleen nog een moederbord. - Ik ga niet overclocken, unlocken van een eventuele 4e core hoeft ook niet. - IGP is niet belangrijk omdat ik een graka erbij heb gekocht. - 4GB geheugen lijkt mij genoeg. Op dit moment twijfel ik tussen Asus M3A76-CM en M4A78-AM. De eerste is 760G de tweede 780G. Wat is het verschil hier tussen? Welke zouden jullie kiezen, of misschien nog een andere (wel ongeveer zelfde prijs)? |
|
|
|
Ik zou voor DDR3 gaan 1066-1333mhz(is denk ik goedkoper als ddr2 momenteel). | |
| ____________________________________________________ First get high on air, then go subzero 8) |
||
|
|
DDR3 1333Mhz geheugen is volgens mij 20 euro duurder dan DDR2 800Mhz geheugen, terwijl deze even snel zijn.
Deze reactie is het laatst gewijzigd door mrbomb op donderdag 11 maart 2010 om 17:03 |
|
|
Uhm, is je voeding wel ruim genoeg voor je videokaart? Denk dat je wel een beetje een grensgevalletje opzoekt hier. | |
|
Crewlid Posts: 1449
|
de 760G chipset is de budget variant van de 780G. link | |
| ____________________________________________________ Ik weet te weinig van MS Windows, om hier iets zinnigs over te zeggen. |
||
|
|
Quote:
Djonny schreef op donderdag 11 maart 2010 om 17:16 Uhm, is je voeding wel ruim genoeg voor je videokaart? Denk dat je wel een beetje een grensgevalletje opzoekt hier. Voeding is zat. Ik heb ook maar een 300w voeding met een Phenom II X3 720 en een HD 5670. Voor de rest heb je geen hoge eisen. Een normaal moederbord van rond de 40 a 50 euro voldoet prima. |
|
| ____________________________________________________ Hold it! Dere r moar kittehs!!! |
||
|
|
Ok, moederbord maakt dus niet zo heel veel uit. Dan nog even over het geheugen. Is de OCZ Vista Performance OCZ2P8004GK net zo goed als het DDR2 geheugen van Kingston? En werkt dit OCZ geheugen ook goed in Windows 7, omdat er zo expliciet Vista Performance bij staat? http://tweakers.net/pricewatch/159605/ocz-vista-performance-ocz2p8004gk.html |
|
|
|
Is puur marketing. Zowiezo ga je in de praktijk toch niet zo geek veel merken welk geheugen je nou neemt. Helemaal als je niet gaat oc'en maakt het eigenlijk niks uit. Waarom spaar je eigenlijk niet door voor een mooi i5/i3 systeempje. volgens mij haal je daar veel meer bang voor buck uit. Deze reactie is het laatst gewijzigd door donnie1992 op vrijdag 12 maart 2010 om 02:01 |
|
| ____________________________________________________ █▄ █▄█ █▄ █▄█▄&# |
||
|
|
Quote:
Scantraxx schreef op donderdag 11 maart 2010 om 21:53 [..] Voeding is zat. Ik heb ook maar een 300w voeding met een Phenom II X3 720 en een HD 5670. Voor de rest heb je geen hoge eisen. Een normaal moederbord van rond de 40 a 50 euro voldoet prima. En stel dat ik de 4e core wel wil unlocken (indien mogelijk) en de cpu een beetje overklokken met behoud van de stock cooler? |
|
|
|
Da moet je voor 450 watt kijken, als je overclocked vergt de cpu ook meer stroom |
|
| Pagina's in dit topic: 1 | ||||||
| Index / Chips & Boards / Welk AM2(+) mobo voor dit systeem? | ||||||