KLEINE Vraagjes - Opslagmedia

Pagina's in dit topic: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Index / Opslagmedia / KLEINE Vraagjes - Opslagmedia
Snowmiss Status van deze gebruiker Gepost op zaterdag 06 maart 2010 om 13:32  Profiel  
Crewlid

Jouw sata-300 harddisk haalt die 600 toch niet!
Sterker nog, het is maar de vraag of die het theoretische maximum van de sata-300 protocol haalt.  
Exclusive Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 11:13  Profiel  

BEP'ers,

Ik sta op het punt om mijn HDD RMA te sturen. Maar ik wil wel dat mijn data niet meer gelezen kan worden door de mensen die de RMA afhandelen. Zelf dacht ik eraan om een Wipe uit te voeren. Maar de vraag is of dit wel kan? Ik stuur mijn HDD op, omdat het een paar stukke sectoren heeft. Maar als ik een Wipe uitvoer, kan de RMA afhandelaar wel controleren of de schijf nou bad sectoren had of niet?  
misel Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 11:18  Profiel Homepage 

Ik zou zeggen,Doe wipe
En dan de ''gutmann'' methode.
Iets van 35 de data met nullen overschijven :)  
Exclusive Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 11:33  Profiel  

Dat zou ik ook zeggen. Maar is er dan nog af te leiden of de HDD heeft geleden aan bad sectoren?  
donnie1992 Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 13:14  Profiel  

Quote:
Exclusive schreef op maandag 08 maart 2010 om 11:33
Dat zou ik ook zeggen. Maar is er dan nog af te leiden of de HDD heeft geleden aan bad sectoren?

Tuurlijk, anders is de schijf toch niet stuk :p  
Exclusive Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 13:55  Profiel  

True |:.

Maar ik bedoel meer zoiets: Als ik een Wipe uitvoer, is het voor het bedrijf ook makkelijk zichtbaar dat de schijf heeft geleden aan bad sectoren. Met andere woorden, is het na het uitvoeren van een Wipe makkelijk te achterhalen voor de fabrikant of de schijf bad sectoren heeft. Of moet de fabrikant allerlei conventionele methodes gebruiken om erachter te komen dat de schijf bad sectoren heeft :P

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Exclusive op maandag 08 maart 2010 om 13:56

Snowmiss Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 14:24  Profiel  
Crewlid

Lijkt mij dat bij een wipe die bad sectoren niet ineens weer 'good' worden. Bad sectoren blijven bad sectoren.

Correct me if I'm wrong.  
Exclusive Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 21:06  Profiel  

BEP'ers,

Ik wil alles van mijn Harde schijf verwijderen. Nou heb ik 1 HDD, 2 partities. De ene partitie, waar geen OS op staat, heb ik succesvol met een Wipe kunnen wegschrijven. Alleen lukt het niet om het partitie met de OS (Vista 64-bit) te fomateren, of te Wipen. Dit lukt niet, omdat elke programma zegt dat die partitie het OS gedeelte is, dus gaan de opties om het te verwijderen/Wipen gelijk weg.

Weet iemand wel een programma dat Windows er gewoon af gooit? Want mijn HDD moet eindelijk eens RMA!

Dank.  
Tamashii Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 21:15  Profiel  

Windows cd/dvdtje er in en even formatteren?  
Exclusive Status van deze gebruiker Gepost op maandag 08 maart 2010 om 21:17  Profiel  

Kun je dan als je windows opnieuw aan het installeren bent, en na het formatteren de windows installatie stop zetten? (uhm)?  
Tamashii Status van deze gebruiker Gepost op woensdag 10 maart 2010 om 21:01  Profiel  

Quote:
Exclusive schreef op maandag 08 maart 2010 om 21:17
Kun je dan als je windows opnieuw aan het installeren bent, en na het formatteren de windows installatie stop zetten? (uhm)?

Lijkt me wel, gewoon nadat de disk geformatteerd is de cd/dvd er uit halen en pc uitdrukken.  
Snowmiss Status van deze gebruiker Gepost op woensdag 10 maart 2010 om 21:35  Profiel  
Crewlid

Linkje en dan eentje zoeken die je op een cd'tje brand waarvan je opstart. Dit is natuurlijk ook mogelijk met een hiren-cd of een boot cd/usb met daarop een partitie-tooltje (zoals bv Gparted).  
1nsane Status van deze gebruiker Gepost op donderdag 11 maart 2010 om 17:13  Profiel  

Hoeland duurt het formatteren van 1 TB (samsung f3) normaliter?

Ik heb de disk via computer beheer in windows XP toegevoegd opgedeeld in 2 partities and vervolgens ging windows ze automatisch formatteren. Ik heb niet gekozen voor snelformatteren.  
Snowmiss Status van deze gebruiker Gepost op donderdag 11 maart 2010 om 18:16  Profiel  
Crewlid

Lang  
1nsane Status van deze gebruiker Gepost op donderdag 11 maart 2010 om 19:10  Profiel  

Ik merk het, hij is AL op 18%, ben rond 16:30 begonnen.  
Pagina's in dit topic: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Index / Opslagmedia / KLEINE Vraagjes - Opslagmedia