[NEW] [700] frans

Pagina's in dit topic: 1

Index / Nieuw Systeem / [NEW] [700] frans
fransvg Status van deze gebruiker Gepost op zondag 07 maart 2010 om 11:34  Profiel  

Hallo allemaal, Ik ben nieuw dus op deze site.
Ik wil graag wat advies van jullie.
Mijn 7 jaar oude pc is wat traag aan het worden dus word het hoog tijd voor een nieuw systeem (stille pc).
Ik wil er mee gaan video bewerken (homevideo's van de kids) en films dl.Dit is wel op hobbynivo dus niet beroepsmatig)
Ook zal ik tzt. autocad 2010 op deze pc gaan gebruiken.
Maar nu de cruciale vraag : wat heb ik nodig ?
Ik wil wel dat ik er enige jaren mee vooruit kan.
Het gaat dus alleen om de "kast" met windows 7 dus geen toetsenbord-scherm-muis-speakers .
De prijs die ik erbij heb gezet is een indicatie dus daar mag 100 euro boven of onder.
Maakt het nog verschil of ik een Amd of een I5 processor neem.
Als het kan wil ik het in een Antec-kast.
Ik hoop dat jullie er een beetje wijs uit kunnen en begrijpen wat ik wil.
Ik heb hetvolgende nog even bij elkaar gezocht voor zover ik er kijk op heb.Het is wel een stuk minder in prijs dan dat ik in het begin aan gegeven heb ,maar je mag me verbeteren natuurlijk

-Gigabyte GA P55 UD5
-Intel Core i3 530 boxed
-Kingston Value ram KVR1333D3N9K2/4G
-Western Digital WD3200AAKS, 320 GB
-Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI
-Be Quiet Pure Power 430 W
-Antec p182 performance

Graag jullie mening

Gr. Frans

Deze reactie is het laatst gewijzigd door fransvg op zondag 07 maart 2010 om 16:59

fransvg Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 20:15  Profiel  

Je mag deze wel verwijderen als er toch niemand me wil adviseren>:'(  
Snowmiss Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 20:41  Profiel  
Crewlid

Geen advies, wel kan ik snel zeggen, dat je eigen bedachte setup gewoon een goeie is.
Er is altijd wel iets snellers/mooiers/groters te verzinnen. Maar volgens mij kun je hier de komende jaren weer prima mee vooruit.  
Rensklop Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 21:04  Profiel  

Geheugen zou ik idd met 4 gig doen en voor de rest ziet het er goed uit voor videobewerking en wat je normaal doet :)  
Djonny Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 21:44  Profiel  

Je kiest wel een behoorlijk duur moederbord uit vergeleken met de rest. Er zijn goedkopere alternatieven. Daarnaast zou ik wel een H55 bord nemen bij een i3.  
fransvg Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 22:08  Profiel  

Quote:
Djonny schreef op dinsdag 09 maart 2010 om 21:44
Je kiest wel een behoorlijk duur moederbord uit vergeleken met de rest. Er zijn goedkopere alternatieven. Daarnaast zou ik wel een H55 bord nemen bij een i3.

Wat zou jij me dan adviseren ?
Het mag dus ook een i5 proc. worden als dat beter zou zijn.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door fransvg op dinsdag 09 maart 2010 om 22:09

Boris Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 22:12  Profiel  

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[80156]=1&product[234729]=1&product[72617]=1&product[253357]=1&product[14408]=1&product[239785]=1&product[232977]=1&product[226356]=1&product[232753]=1&product[219321]=1

Dit is mijn setup, eventueel kan je er een wat goedkoper moederbord in doen ;) En de videokaart kan minder.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Boris op dinsdag 09 maart 2010 om 22:12

fransvg Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 22:45  Profiel  

Quote:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[35432]=1
Ik heb de kast nog even aangepast .
Is het het misschien ook beter /handiger om os op een aparte schijf te zetten?

Deze reactie is het laatst gewijzigd door fransvg op dinsdag 09 maart 2010 om 22:46

Djonny Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 22:49  Profiel  

Je kunt ook partities maken op je schijf. Als je toch het OS apart wilt zetten voor extra snelheidswinst dan kun je er een SSD bijkopen, is wel vrij prijzig.

Verder vind ik die videokaart een beetje overdreven voor iemand die geen games speelt en op hobbyniveau videobewerkt. Moederbord, tja ik denk als je geen games speelt = geen Crossfire. Dus die optie hoeft ook niet open te blijven. Dan kun je nog eerder investeren in USB 3 moederbord, of daar gewoon op besparen.

Mag ik trouwens vragen waarom je voor de P182 gaat? Er zitten krassen op dat model en hij kost net zoveel als de P183. Misschien als je een Micro-ATX bord neem kun je ook nog voor een P180 gaan.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Djonny op dinsdag 09 maart 2010 om 22:51

fransvg Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 23:04  Profiel  

Quote:
Djonny schreef op dinsdag 09 maart 2010 om 22:49
Je kunt ook partities maken op je schijf. Als je toch het OS apart wilt zetten voor extra snelheidswinst dan kun je er een SSD bijkopen, is wel vrij prijzig.

Verder vind ik die videokaart een beetje overdreven voor iemand die geen games speelt en op hobbyniveau videobewerkt. Moederbord, tja ik denk als je geen games speelt = geen Crossfire. Dus die optie hoeft ook niet open te blijven. Dan kun je nog eerder investeren in USB 3 moederbord, of daar gewoon op besparen.

Mag ik trouwens vragen waarom je voor de P182 gaat? Er zitten krassen op dat model en hij kost net zoveel als de P183. Misschien als je een Micro-ATX bord neem kun je ook nog voor een P180 gaan.

Die kast had ik ergens gezien:)
Maar die p180-183 zien er ook mooi uit.
En idd de videokaart kan wat minder.Vind je het moederbord ook te veel van het goede dan......
Ik word er niet goed van...Ik heb er dan ook te weinig kijk op ,op al die pc spullen.
Wat zou je me dan voorstellen???
Maar ik wil je iig al bedanken voor je inzet:9

Deze reactie is het laatst gewijzigd door fransvg op dinsdag 09 maart 2010 om 23:06

Djonny Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 23:11  Profiel  

Tja ik zou alleen voor dat Asrock moederbord gaan als ik Crossfire zou gaan gebruiken, anders zou ik gewoon voor een budgetmodel van Gigabyte, MSI of Asus gaan, maar dat ligt meer aan mij doordat ik vroeger een Asrock moederbord had wat kapot ging. Tja Micro-ATX zou ook nog kunnen in die P180, bespaar je daar ook nog meteen op. Heb je wel iets mindere koeling van je moederbord als het goed is, maar als je niet gaat overklokken is dat toch niet van toepassing en kun je die gewoon kiezen.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door Djonny op dinsdag 09 maart 2010 om 23:15

Pagina's in dit topic: 1
 Index / Nieuw Systeem / [NEW] [700] frans