| Index / Randapparatuur / Flikkeren Dell ST2410 |
|
|
Hallo allemaal, Ik heb een week geleden een nieuwe monitor gekocht. Dit is de Dell ST2410 geworden, vanwege de lage prijs voor een 24 inch monitor. Nu heb ik een probleem. Als ik aan het gamen ben, komen er op de zwarte delen allemaal witte soort van strepen. Het lijkt erg op flikkeren en het is vermoeiend voor mn ogen. In windows zelf heb ik er geen last van, behalve op zwarte site's zoals tweakers bij het scrollen. Het doet zich dus voornamelijk voor op bewegende donkere delen. Het is bij mijn pc, via vga, en bij mijn xbox 360, via hdmi. Hebben jullie enig idee waardoor dit komt? Alvast bedankt he! |
|
|
|
Ik heb geen idee. Heb je alles goed ingesteld in het menu van je scherm? Ik denk eigenlijk dat je scherm kapot is. Want dit hoort niet... | |
| ____________________________________________________ AMD x4 9550 | HD4770 | F3 500GB + Seagate 250GB | 4GB | BenQ G2220HD | Win7 x64 |
||
|
Crewlid Posts: 1630
|
Dat heeft te maken met het scherm. Wat is je refreshrate? Heb je er al naar gegoogled? | |
| ____________________________________________________ [CCIP] Cube |
||
|
Crewlid Posts: 2711
|
Optimal Resolution: 1920 x 1080 at 60Hz |
|
| ____________________________________________________ i5-750|4Gb GEIL @1900Mhz|HD5870|Asus Maximus III Formula|Win7 x64|Intel X25-M 80Gb |
||
|
|
M'n refreshrate is ingesteld op 60Hz, maar ook op 59Hz doet hij dit. Op google kan ik geen mensen vinden die dit probleem ook hebben.
|
|
|
|
Ik heb hier thuis ook een scherm staan dat erg flikkert( IIyama scherm ), maar die doet geen full HD. Misschien grote accu bij je scherm ofzo, subwoofer het zou zomaar kunnen. Ik zoek ook nog een oplossing voor het probleem. | |
| ____________________________________________________ Tssssssssssssssss |
||
|
|
Zal dat veel te maken hebben met de hoeveelheid stroom dan? Ik heb inderdaad wel 2 subwoofers en xbox, 2 pc's en 2 beeldschermen+ printer eraan. Als ik thuis ben ga ik het proberen. Is het bij jouw scherm ook alleen op bewegende donkere delen? Heeft geen effect als ik de stekkers eruit haal. andere tips?
Deze reactie is het laatst gewijzigd door gewoon.tim op dinsdag 09 maart 2010 om 19:08 |
|
|
|
Probeer eens op een andere pc, die ergens anders staat. Misschien rare vraag maar is jouw kamer geaard (dus geaarde stopcontacten waar alles op zit). |
|
|
|
En heb je ook al eens een lagere resolutie geprobeerd? En dan met een hogere refreshrate? | |
| ____________________________________________________ AMD x4 9550 | HD4770 | F3 500GB + Seagate 250GB | 4GB | BenQ G2220HD | Win7 x64 |
||
|
|
Deze kamer is dacht ik niet ge-aard hoezo? Ik heb m'n laptop geprobeerd, maar deze geeft dezelfde flickering. Met een lagere resolutie blijft het probleem er ook. Ik heb maar twee refreshrates. 59 en 60, beide het probleem
|
|
|
|
Zelf heb ik ook wel eens een scherm gehad dat licht flikkerde, en dat terwijl de refresh rate gewoon goed stond. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat het kwam omdat de monitor niet op een stop contact met randaarde was aangesloten. Is het beeldscherm bij jou op randaarde aangesloten? Zo niet, probeer dat dan eens. |
|
| ____________________________________________________ Terug van weggeweest |
||
|
|
Oke ik zal het proberen. Was dat flikkeren bij jou ook alleen op de zwarte bewegende stukken? | |
|
|
Het was bij mij vooral dat bijvoorbeeld zwarte letters heel erg trilden, zodat ze bijna niet te lezen waren, en dat je er koppijn van kreeg. | |
| ____________________________________________________ Terug van weggeweest |
||
|
|
Geen van deze dingen werkt, zal ik hem dan maar RMA sturen en een nieuwe vragen? kost wel weer verzending
|
|
|
Crewlid Posts: 1630
|
En hoe zit het met de drivers van je GPU, zijn die goed geinstalleerd? Heb je eerder een TFT/LCD scherm gehad of is dit je 1e? | |
| ____________________________________________________ [CCIP] Cube |
||
| Pagina's in dit topic: 1, 2 | ||||||
| Index / Randapparatuur / Flikkeren Dell ST2410 | ||||||