5.1 activeren met optisch...

Pagina's in dit topic: 1, 2

Index / Randapparatuur / 5.1 activeren met optisch...
jerome2710 Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 13:58  Profiel Homepage 

Pulldown menu's kunnen niet geopend worden. Het vinkje onderaan aanvinken heeft geen effect...

@ Scantraxx, mijn Z-5500 niet instellen? Waar wil je hem op laten staan? Als ik gewoon de Optical input pak staat hij standaard op "Stereo", maar dan doen alleen de voorste speakers het.

EDIT:
Ik heb nu bij de tab "Encoder", "DTS Connect" ingeschakeld.
Beschrijving:
DTS Connect omdat DTS Neo:Pc en DTS Interactive om u op uw PC te voorzien van DTS Digital Surround.

Maar als ik muziek wil afspelen in bijvoorbeeld Windows Media Player komt er een kruisje achter het nummer te staan en krijg ik de melding;
"Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand in Windows Media Player."
Opnieuw opstarten heeft geen effect. Windows geluiden hoor ik wel zoals het aansluiten van een USB apparaat.
Live stream van bijvoorbeeld Slam!FM werkt ook niet.
De Control Pod van de Z-5500 geeft nu echter wel "DTS Digital" weer.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door jerome2710 op dinsdag 09 maart 2010 om 14:15

wilde-lepel Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 15:24  Profiel Homepage 
Banned

heb je ook de control centre van creative geinstaleerd?

soort 2e volume knop bij je klok etc.

http://support.creative.com/Downloads/searchdownloads.aspx?filename=XFTI_PCDRV_LB_2_17_0007.exe

Download dit:
Creative Opstart-console 2.61.09
Bestandsgrootte : 59,35 MB Downloaden Details verbergen
Releasedatum : 11 mrt 09

Bekende problemen:

•Audiostutters tijdens het openen van video voor bepaalde games terwijl Dolby Digital Live is ingeschakeld. Dit probleem komt enkel voor op bepaalde hardware en OS-configuraties. Meer gegevens en een oplossing zijn hier beschikbaar.

Deze reactie is het laatst gewijzigd door wilde-lepel op dinsdag 09 maart 2010 om 15:28

jerome2710 Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 16:38  Profiel Homepage 

Yup, alle drivers/prgramma's/watdanook die voor de Titanium beschikbaar staan in het download lijstje zijn geïnstalleerd.
Alleen de "2de volume knop" naast mijn klok krijg ik niet te zien.

Ik heb de standaard instellingen hersteld in de Control Centre van Creative. Vervolgens 5.1 geselecteerd.
De Control Pod van de Z-5500 zegt dan;
Input: Optical
No Digital data
Als ik dan muziek aanzet geeft hij;
Effect: Stereo x2  
BlackWhizz Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 17:09  Profiel  
Crewlid

Heb je gelezen wat ik vertelde.

Alle digitale audio word verstuurd zoals het bronsignaal is. Is het bronsignaal stereo dan wordt het 2.1 verstuurd naar je Z5500. Kijk je echter een 5.1 film dan word het signaal 5.1 verstuurd. En nu komt het mooie; het gaat automatisch!

Probeer maar eens een 5.1 film af te spelen. Dat je muziek door 2 of 3 speakers komt is omdat muziek stereo is.  
jerome2710 Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 17:26  Profiel Homepage 

Jazeker, ik heb gelezen wat je zei.
Verschillende 5.1 films afgespeeld via VLC Media Player waaronder U-571.
Geen 5.1.. Wel "Stereo x2".

Zou ook raar zijn, want Bad Company 2 en Modern Warfare 2 ondersteunen ook 5.1, maar geven het niet?:|  
BlackWhizz Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 17:44  Profiel  
Crewlid

Owh... wtf.

Heb je in windows de juiste speaker setup gekozen? (XP: Configuratiescherm -> Geluiden & Apparaten -> onderaan staat geavanceerd -> Klik en er opent een venster. Kies daar je speakersetup en pas toe.  
jerome2710 Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 18:16  Profiel Homepage 

Vista: Configuratiescherm -> Hardware & Geluiden -> Geluid -> Configureren?

Die knop kan ik niet meer indrukken sinds ik via een optisch kabel werk.  
wilde-lepel Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 18:17  Profiel Homepage 
Banned

Quote:
jerome2710 schreef op dinsdag 09 maart 2010 om 16:38
Yup, alle drivers/prgramma's/watdanook die voor de Titanium beschikbaar staan in het download lijstje zijn geïnstalleerd.
Alleen de "2de volume knop" naast mijn klok krijg ik niet te zien.

Ik heb de standaard instellingen hersteld in de Control Centre van Creative. Vervolgens 5.1 geselecteerd.
De Control Pod van de Z-5500 zegt dan;
No Digital data
Als ik dan muziek aanzet geeft hij;
Effect: Stereo x2

Dit klopt precies als je dan blackwhizz zn redenering erbij leest

Stereo x2 is PUUR doorgelinkte front/back.  
jerome2710 Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 18:24  Profiel Homepage 

Waarom staat er dan in games niet DTS Digital? Dat is toch geen muziek... Het geluid komt echt uit een bepaalde richting.  
wilde-lepel Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 19:52  Profiel Homepage 
Banned

meschien ondersteunen jouw games geen DTS.

gevonden @ DTS site + uitleg bij wat voor soort ondersteuning/type DTS

Quote:
DTS bitstream pass-through is necessary for playback of DTS soundtrack through a DTS-capable system.

http://www.dts.com/DTS_Audio_Formats/DTS_Audio_Formats.aspx

Deze reactie is het laatst gewijzigd door wilde-lepel op dinsdag 09 maart 2010 om 19:56

jerome2710 Status van deze gebruiker Gepost op dinsdag 09 maart 2010 om 22:17  Profiel Homepage 

DTS bitstream pass through vinden dus?
Ik meen het ooit gezien ze hebben, ik zal morgen eens kijken.  
Pagina's in dit topic: 1, 2
 Index / Randapparatuur / 5.1 activeren met optisch...