| Index / Overclocking & Cooling / Water of Air |
|
|
Hallo, Mijn pc draait 24/7 dus ook terwijl ik wil slapen. Nu maakt mijn pc meer herrie als mijn aquarium. Dus ik zoek een oplossing, wat is nu raadzaam om te doen? Een nieuwe case? Een Scyte mugen 2 erop zetten? De koeler van de voeding veranderen? Ik zit namelijk te twijfelen over de scyte of een waterkoeling: Keuze 1 Keuze 2 Leuze 3 Of iets dergelijks,ik moet va die herrie af,en hij moet ook nog eens goed koelen in oc fase. Wie kan mij helpen?
|
|
|
|
Als je alleen je cpu wil gaan koelen zou ik de Corsair Hydro nemen. Als je later nog wil uitbreiden zou ik voor keuze 1 gaan. Ik zou niet voor de Zalman set gaan, anders een zelf samenstellen op Highflow. |
|
|
|
Quote:
K0G3L schreef op maandag 08 februari 2010 om 16:48 Als je alleen je cpu wil gaan koelen zou ik de Corsair Hydro nemen. Als je later nog wil uitbreiden zou ik voor keuze 1 gaan. Ik zou niet voor de Zalman set gaan, anders een zelf samenstellen op Highflow. Waarom niet voor de Zalman? Meestal als je een setje samenstelt is de prijs eenorm wat duurder dan bij keuze 1. Het koelertje van corsair leek me wel leuk maar wat is nu het beste om te nemen? |
|
|
|
Die zalman set voor 155 euro WAT EEN AFZETTER, die set is ookal 5 jaar op de markt, dus kan je nagaan hoe oud die technologie is .Xspc setje voor uitbreidingen, of de H50 voor CPU only. |
|
| ____________________________________________________ KennyCaseModz.NL !---------SPooN gOeS wilD. |
||
|
|
Quote:
evil_homer schreef op maandag 08 februari 2010 om 17:23 Die zalman set voor 155 euro WAT EEN AFZETTER, die set is ookal 5 jaar op de markt, dus kan je nagaan hoe oud die technologie is .Xspc setje voor uitbreidingen, of de H50 voor CPU only. Dat bedoel ik dus... Als het alleen de CPU blijft heeft de Corsair mijn voorkeur ! Zoek anders even wat reviews van de Corsair koeler ! Enne, waterkoeling is nooit goedkoop
Deze reactie is het laatst gewijzigd door K0G3L op maandag 08 februari 2010 om 17:34 |
|
|
|
Nee ik weet dat WC niet goedkoop is maar het gaat om, het DB vermogen, De Gpu (Club3D HD4870)maakt nu al helemaal geen herrie ook niet of full met andere koeler en de temp licht op de 40 graden idle. Met waterkoeling kan ik 2a3 Fans weghalen,in mijn huidige kast, maar die vind ik persoonlijk niet veel meer(Apevia X-Cruiser) Daarom is het dan qua DB ook verstandig om bijv. een Xigmantec Midgard erbij te doen? En de herrie die ik nu hoor op low is die voeding, tijdens stress hoor ik de proccesorkoeler daarna de voedging daarna de fans. |
|
|
|
HO! Wacht ff! Als je waterkoeling neem betekend niet gelijk dat je zomaar "even" fans kan weghalen, je moet altijd een basis airflow behouden, dus 1 intake en 1 outtake MINIMAAL, anders ga je je moederbord flink burnen en kan je om een nieuwe moederbord. Mvg. Deze reactie is het laatst gewijzigd door evil_homer op maandag 08 februari 2010 om 18:16 |
|
| ____________________________________________________ KennyCaseModz.NL !---------SPooN gOeS wilD. |
||
|
|
Dat snap ik wel Evil. maar ik heb nu 3x 80mm fans 2x 120 mm fans. Als ik een nieuwe case erbij neem zit er 1 120mm en probeer 1 140mm erin te proppen. Mocht ik geen andere case doen dan gaan er 2a3 80mm fans weg zodat ik 2x 120mm in-out heb plus 1 80mm voor de graka., |
|
|
|
Meestal, maar niet altijd, is het je std. cpu cooler die de meeste herrie maakt. Ik weet niet of dit ook bij jou het geval is. Als je een waterkoeling set koopt krijg je ook fans erbij. Dat betekend niet dat je pc stiller hoeft te zijn. |
|
|
|
Mijn koeler die ik nu erop heb zitten is een zalman 8000serie ofzo. Wat kan ik dan anders doen? Want die zalman koelt niet echt als de beste, en met wat research heb ik gevonden dat je met WC iets meer uit je processor kan hale dan met bijv. een scyte mugen 2,maar ik weet niet of dat met dat setje ook lukt dat ik heb aangewezen? |
|
|
Crewlid Posts: 2711
|
Koop een xspc setje, heb je in iedergeval goede kwaliteit. Dan nog een goede/stille fan voor de 120mm radiator. Xspc is beter dan Zallman en voor een goede prijs! Een Corsair H50 is ook aan te raden vanwege goede koeling en meest simple installatie. Hierbij hoef je dan ook niet bang te zijn voor lekkages etc. Zorg er alleen voor dat je als je een fan wilt vervangen(voor een stillere/mooiere of krachtigere) de schroeven niet te hard aandraaid omdat je dan de kans hebt dat je de radiator doorboord waardoor je dus wel gaat lekken en je het zooitje weg kan fl!kkeren. Hoe dan ook heb je fans nodig helaas, bij beide oplossingen, lucht of water, waar water dan weer beter geleid dan lucht, maar ook duurder is. beiden met de zelfde fan geven evenveel geluidsproductie aangezien de pompen z.g.a. geruisloos zijn ivm de fan. Wat je wel kan en, ik denk dat dat voor jouw een prima oplossing is, is een H50 + stille goede fan zoals een Scyte Slipstream 1900Rpm + Fan controller voor als je gaat slapen. De cpu hoeft namelijk alleen extra gekoeld te worden bij volle belasting, waar je met de controller de fan op max kan zetten. als je gaat slapen zet je tijdens het downloaden van je pr0n je fan op low rmp, waar je cpu nog voldoende gekoeld word maar je fan nihil geluid maakt. Zet dan ook je andere fans op de controller. Ik denk dat dit je beste oplossing is bij nader inzien. Hoe bedoel je ik ben veranderlijk? lol, ik denk altijd na terwijl ik typ . succes! Deze reactie is het laatst gewijzigd door lakigucci op dinsdag 09 februari 2010 om 10:18 |
|
| ____________________________________________________ i5-750|4Gb GEIL @1900Mhz|HD5870|Asus Maximus III Formula|Win7 x64|Intel X25-M 80Gb |
||
|
|
Haha bedankt Lakigucci, maar dat setje van corsair kan naar mijn mening toch nooit 100% verdampings vrij zijn,in mijn ogen zou dat ding geen 2.5jaar kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld overklokken. Zou ik het xspc setje nemen en ik zou alle fans als deze pakken, Xigmatek 140MM Plus een Midgard kast zou het toch best stil moeten zijn? Alleen dan vraag ik me af hoe ik dat bij me voeding ga doen? |
|
|
|
De Midgard kast is niet voor stilte gemaakt, althans niet met dat als uitgangspunt. Het is een vrij dunne kast (Heb zelf de Midgard). Je kan hem natuurlijk wel isoleren met Magic Fleece matjes. Tevens zou deze fan erg goed en stil zijn doordat de airflow door een radiator erg goed is volgens reviews. Deze reactie is het laatst gewijzigd door lakigucci op dinsdag 09 februari 2010 om 13:08 |
|
| ____________________________________________________ i5-750|4Gb GEIL @1900Mhz|HD5870|Asus Maximus III Formula|Win7 x64|Intel X25-M 80Gb |
||
|
|
Maar de Fan van Xigmantek maakt minder geluid <16Db met als lucht verplaatsing van 69. Maakt die van jou veel lawaai? En welke kast is er dan wel op gemaakt om stil te zijn? |
|
|
|
Mijn case hoor je best aardig ja. Niet dat ik er aan stoor hoor, anders had ik er wel wat aan gedaan. Mijn waterkoeling is ook niet voor stilte gekocht, maar meer voor koeling zelf. Welke case is gemaakt voor stilte? Geen idee, even googlen en je weet het. Deze reactie is het laatst gewijzigd door lakigucci op dinsdag 09 februari 2010 om 20:35 |
|
||
| Pagina's in dit topic: 1, 2 | ||||||
| Index / Overclocking & Cooling / Water of Air | ||||||